söndag 13 februari 2011

Mycket lugn, men ändå...

...ganska händelserik dag. Är på Bjärka Säby, men den här gången bor jag inte på slottet utan hos några vänner som bor i en kommunitet en halvtimmes promenad därifrån. Gudstjänst firar man dock på slottet och den börjar klockan 8 på söndagmorgon. Så 7 gav jag mig härifrån termometern visade -17. Det var alldeles stilla och solne höll just på att gå upp. Det var så rasande vackert så om jag inte redan varit religiös så hade jag nog blivit det :).


Efter jag kom tillbaka hit har jag haft en lugn, jätteskön dag där jag bland annt hunnit njuta av det fina vintervädret, starta en strumpstickning och en strumpvirkning, skriva några kloka ord till vårt församlingsblad och läsa några kapitel i en mycket tänkvärd bok. Dessutom har jag fått njuta av att vara gäst...

På vägen hit fick jag klart mina pulsvärmare i lenaste angora. Mönstret är en mycket egen variation på ett mönster som finns i boken "Knitting green" och garnet heter Carezza från Adriafil. 70% angora, 10% ull och resten polyamid.



I morse kom dom väl till pass.....

5 kommentarer:

Maria i Falkenberg sa...

Det låter som en härlig vilosam dag! Fina muddar!

Anna sa...

Hej låter som en skön dag, fina muddar. Jag gillar flätan framtill.

Iwona sa...

Snygga pulsvämare! Jätte härligt flättmönster:)
Hoppas att idag blir lika skön som igår! Kram!

Susilull sa...

Fina muddar!
Och du verkar haft en fin och skön helg!

Manduzana stickar sa...

Vilka fina muddar. Jag gillar mönstret :)