lördag 26 februari 2011

Obloggat från Ysolda...

Två projekt som jag inte bloggat ännu, ett som blev klar rätt nyligen, men som inte blev blockat förrän i början på veckan. The Orchid thief shawlette från boken Brave new knits.



Garnet är 1-trådigt Farveskiftesgarn från Hjelholts uldspineri. Ett jättevackert och härligt garn att sticka i. Hakade i så där alldeles lagom som jag vill ha det när jag stickar spets.

En härva räckte precis till den här sjalen. Tyvärr var det en hel del fel i diagarammet när man kom till den stora kanten och jag hade sparat ganska mycket tid om jag från början upptäckt den errata som ligger på Ysoldas hemsida.

Det andra är en Emily i garn Karelen från Nordisk angora som jag köpte på Grötö förra året och den här gjorde jag redan i våras, men insåg häromdagen när jag använde den att den inte blivit bloggad innan.


Den var trevlig och gick rätt snabbt att göra. En i-cord kant och sen kortvarv som gör formen. Knapparna har jag köpt hos Bolla.

5 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Åh, vilka fina! Ysolda gör väldigt fina mönster enligt mig. :)
Nu blir jag himla sugen att kunna sticka igen! Men det lär väl dröja ett tag till... Har ju inte varit gipsa en vecka ännu...

4U2! sa...

Så många vackra saker du skapar!

Maria i Falkenberg sa...

Vilka fina sjalar! Jag hoppas att det går bra med din rygg!

Madeleine sa...

Wow! Jättevackra sjalar! :D

Susilull sa...

Så fina sjalar!

Det där med AFA kändes inte helt bra även om syftet var välmenat. Man får sig en tankeställare. Vi är ständigt övervakade. Själv är jag lite "scizo" kring detta och försöker att aldrig skriva ut namn på min hemort, kommun, arbetsgivare eller saker jag inte vill skall spåras. För jag vet att de flesta organisationer har sökmotorer inställda på vissa ord och namn. Det man vill skriva gott om kan man ju däremot bjuda på lite gratisreklam till.

Lycka till med din rygg!