tisdag 1 mars 2011

Brambles beret...

Först vill jag tacka för alla fina sjaltips jag fick igår! Jag har laddat ner några mönster, vi får se vad det blir...


Den här har jag gjort i veckan. Mycket snabb och väldig rolig stickning, mönster från Knitty. Garnet är Cascade 220 wool köpt på Garnkorgen. När jag var klar undrade jag dock vad jag stickar för trasa egentligen,


men blockning över en tallrik gjorde susen...


Den här skall bli en present, men jag tror jag skall göra fler. man kan välja lite olika längd, den här i mediumlängd, men small i resåren.


5 kommentarer:

Madeleine sa...

Fy, vad snygg! En sådan vill jag också göra :D

Pysselfarmor sa...

Men OJ!! så vacker...undras om man klarar av den...

Manduzana stickar sa...

Åh, den är riktigt fin!

Jenny sa...

Vad fin den blev! Tycker mycket om mönstret. Har använt min hela vintern..

Emmas dagar sa...

Så snygg den är. Den vill jag också sticka.