fredag 8 april 2011

Grönt är skönt...

Nu har jag visst inte bloggat på ett litet tag. Förra veckan avslutade jag min kurs i "ignatiansk andlig vägledning". Mycket spännande även om det gjorde att jag missade stickfesten
Den här delen av kursen var upplagd så att jag var tre dagar iretreat och blev vägledd av en annan kursdeltagare och efter halva tiden byttes vi av så att jag blev vägledare istället. Jag blev väldigt inspirerad och det var roligt att komma iväg lite trots att ryggen inte riktigt samarbetade, men eftersom kursen var upplagd med mycket ledig tid fungerade det rätt bra ändå.


En annan fördel var att jag kunde sticka en del och under veckan stickade jag en alldeles grön Rose red till mig själv. Det är verkligen ett jättetrevligt mönster! Garnet är precis som tidigare Cascade 220 wool, stickor nummer 4.




Jag har också hunnit göra färdigt min gröna sjal, mönstret är som jag nämnt tidigare Be.Leaf  av Kitman Figueroa köpt via Ravelry.




Tack än en gång Handmade för tipset!
Garnet är helt ljuvliga Malabrigo sock även den här är stickad på stickor nummer 4.

6 kommentarer:

Maria sa...

Der blev så fina båda två! Mönstret på sjaln passar perfekt till det garnet (och tvärt om :))

Inga sa...

Spännande kurs! Jättefin mössa!

Linda sa...

Hej igen :) Jag gjorde den lilla storleken och stickade med st nr 2. Den passar mig perfekt. Jag har dock ganska litet huvud, så det där är ju alltid svårt att veta... Lycka till! Det var rolig stickning! Kram Linda

Maria i Falkenberg sa...

Vilka sköna gröna vårkläder!Var kursen något du gjorde för att användas i egen församling eller i ett vidare sammanhang?

Madeleine sa...

Riktigt snyggt, och underbar grön färg!

teresa sa...

Vilka vackra vårgröna saker!
Hoppas du får ordning på ryggen? Kanske vi kan ses snart o ligga i varsin solstol o sticka?