fredag 15 april 2011

Mera mössor

Inser att jag håller på att hamna helt fel i årstiderna, men har gått loss på mössor just nu.
Häromveckan blev detta klart. Mössa efter Ysoldas Icing swirl hat. , som fick en röd kant och en liten virkad blomma.



Stickad i lovikkagarn från Morjärv, beställt från Ullcentrum.  Vantarna är en helt egen komposition... i samma garn.

Jag tycker jättemycket om detta lovikkagarnet, jättemjukt. Jag har beställt flera härvor till, så till vintern blir det nog fler vantar :).
Sista dagarna har jag dessutom hållit på med jätteroliga Karin Kurbitsmössa.

Mönstret köpte jag via Ravelry. Äntligen fick min regnbågsrandiga Zauberball komma till sin rätt. Det gråa garnet är som syns vanlig Fabel.



Efter detta får jag nog ta en paus i mösstickandet. Nu är det sjalar till studentbaler och bröllop som gäller. Dessutom måste jag sy klart min folkdräkt innan 2 juli :), då gifter sig min bror i Mora kyrka!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej jag är sugen på att sticka vantar och mössor. Har funderingar på Karin kurbitmössan, kul att se den hos dig!

Carina sa...

Vilka vackra mössor. Jag är så förtjust i mössor och kul att sticka är dom också. Det är bara att bära dom som inte är lika kul. Jag skulle också behöva ta tag i lite sjalstickningar. Inga påbörjade men jag behöver fler sjalar.