måndag 2 maj 2011

Apelsinblad...

En liten sjal eller vad man skall kalla den.




Garnet är Kid silk Haze i den mysiga färgen "Marmalade". Mönstret är en lite smalare variant av "lilac leaf shawl" från boken "Knitted lace of Estonia" av Nancy Bush. Kanske kan jag kalla den "Orange leaf shawl"... Stickorna jag använt är nr 5. Den är stickad i två stycken.


Först stickades nästan hela sjalen färdig i ett stycke, sen stickades den ena kanten från andra hållet och delarna syddes sedan ihop med maskstygn, ungefär som när man graftar strumpor.
Den fina kjolen har jag köpt av Rino.

6 kommentarer:

rino sa...

Gillar! Alltihopa; sjalen, nya frisyren och kjolen till :-)
Toppen med en lite svalare sjal såhär på våren. Ha det bra

Eva i Halmstad sa...

Hej på dej
Jag håller med förgående talare =)
Ser ut att vara gjord till dej.
Må så gott
Eva

MADE BY K sa...

Vilken jättefin sjal!!...och namnet passar perfekt tycker jag!
Ha en fin dag!

Maria sa...

Här fanns det mycket fint att titta på! Jättefin och inspirerande blogg du har!

Madeleine sa...

Jättefin! Och jag gillar kjolen skarpt!

Carina sa...

Jag har kollat lite på den där boken och du har fått mig att förstå att den kan vara värd att kolla på en gång till.