lördag 7 maj 2011

Liten linkofta

Man är alltid lika nöjd när en stickning som blivit lite liggande äntligen blir klar. Den här lilla kofta i lin köpte jag garn och mönster av "Yll och tyll" när jag var på Grötö vid stickfesten 2010.



Började på den i början på förra sommaren när jag var i Turkiet. Perfekt att sticka i lin när det är varmt och jag hann göra en hel del. Fortsatte på den när vi var i Israel i höstas och då blev den nästan färdig, men det var lite kvar på ärmarna. Nu tog jag mig i alla fall samman så den blev helt klar. Monteringen var jättetråkig, men jag tycker den blev fin till slut, så det var värt besväret.


Den är stickad på stickor nr 3 och knapparna är pärlemoknappar köpta hos Sveriges roligaste och finaste knappaffär, Bolla.

3 kommentarer:

4U2! sa...

Jätte fin, och rött tycker ag också om!

Emmy sa...

En jättesöt liten kofta!

Carina sa...

Väldigt söt kofta. Och jag håller med dig till 110% monteringen är inte rolig. En del av mina projekt kan bli liggande länge just i väntan på monteringen. Ser med fasa fram emot monteringen av min Binge-jacka.