lördag 14 maj 2011

Morgontåg...

Jag och äldsta dottern sitter på ett morgontidigt X2000 på väg till Stockholm och en möhippa för min blivande svägerska. Vi känner ingen förutom min syster och hon som skall gifta sig men det blir säkert jättetrevligt! Jag är äldst och dottern yngst... Min bror som skall gifta sig är 15 år yngre än jag, så egentligen är dottern närmare övriga gänget i ålder...



Jag stickar en Argus shawlette i Elegant från Tee tee. Just nu ser den mest ut som en nätstrumpa, men jag hoppas på blockningen.




Dottern sover och snart får vi frukost...


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

MiA sa...

Vad kul med möhippa! Och tur med vädret :)

Den röda koftan är stickad helt efter Drops mönster 101/19 på stickor 5. Hyfsat snabb stickning - och resultatet underbart :)

Ha en riktigt skön helg!
MiA

Jäni "Hopp" sa...

Vilket underbart fint garn! Hoppas att ni får det jättetrevligt nu.


Kram
Jenny

Huset på kullen sa...

Så gott man sover mmmm. vad kul med möhippa. Vilket härligt garn undrbara färger. Såg din fina ordning på garn ska nog ta efter dig för nu hittar man ju inget. Ha en underbar dag Kram Beijan

Carina sa...

Kollade sjalen och den var ju riktigt fin. Har några härvor av det garnet. Hmmm. Hoppas ni får en trevlig Stockholmsresa.