tisdag 3 maj 2011

Liten Karin i Vårsnö...

Vaknade i morse till ett minst sagt ymnigt snöfall som ju i och för sig matchade det blommande plommonträdet i trädgården...
Känns som en bra dag att fotografera det senaste mössprojektet. 















Karin kurbits, mönster från "Born to knit" köpt via Ravelry. Kul sätt att använda min regnbågsfärgade Zauberball som har legat här ett tag. Det gråa garnet är vanlig Fabel. Kul stickning eftersom man hela tiden var nyfiken på hur färgen skulle bli på nästa varv. Enda nackdelen var att den gröna färgen är lite svår att se mot det grå, men annars är jag jättenöjd. Jag gjorde den lilla storleken vilket var tur annars hade den blivit jättestor. Jag hade stickor nr 2,5 som ju var vad som angavs, men jag hade nog kunnat ha en mindre sticka. Jag vet att jag alltid stickar lite löst när det kommer till fairisle, men jag tycker det går bättre och bättre. Jag har laddat ner ytterligare ett mönster och funderar på att göra i en annan färgställning. Får förse mina vänner med mössor till hösten kanske...

Min dotters retrolek med kameran...
 

6 kommentarer:

sanna sa...

Den är super snygg!

Madeleine sa...

Festligt att använda Zauberball till en mössa! Snyggt :)

Anna sa...

Hej jag går också och suger på den mössan, kul att läsa om hur du gjort. Den blev jättefin!

Maria sa...

Vad fin den var! Vad roligt att du vill vara med på att göra slut på garn! Vi är inte ensamma! Vad tycker du? Ska vi ha en gemensam blogg eller en grupp på Ravelry så att vi kan följa varandra? Jag såg att du är från Lindome. Det är jag med! Mina föräldrar bor kvar uppe i Barnsjön. Ha det så bra!

Carina sa...

Jag jobbar på din fråga. Kan man få din mail så kan jag svara där. Min hittar du i min profil på bloggen.

Manduzana stickar sa...

Jättefin! Jag har gjort dom matchande vantarna. Jag tänker att mössan får bli till nästa säsong :)