tisdag 5 juli 2011

Tre fina sjalar...

Här har hänt en massa intressanta saker på sista tiden och jag inser att jag varit dålig på att blogga om dom. Därför tar jag nu lite i taget och börjar med de tre senaste sjalarna jag stickat.
Vi var på min brors bröllop i helgen och jag hade stickat sjalar till alla flickorna i min familj inklusive mig själv. Min äldsta tjej hade den sjal jag gjorde till hennes studentbal och som jag redan skrivit om.
Min nästa äldsta fick en Argus shawlette i Elegant från Tee tee.

Stickad på stickor nr 4. Såg rätt trist ut innan bloggningen, men sen tycker jag den blev riktigt bra. Garnet gav en nätstruktur som jag tyckte blev rätt fin.


Några pärlor är också instickade, men syns kanske lite dåligt.

Till den minsta slog jag äntligen till och gjorde en bubbelgumsrosa Citron i Malabrigo lace, precis som i mönstret. Även denna på stickor 4.





Slutligen till mig själv blev det en Hyacinth Lace shawl från Evelyn Clark i kidsilk Haze. garnet hade jag liggande för jag hade köpt det någon gång då det var billigt, men när jag såg att det matchade blommorna på min klänning slog jag till.




Jag använde stickor 3,5 vilket egentligen är lite för små stickor, ofta använder man ju nr 5 för att få den där riktiga spindelvävsstrukturen, men den här gången ville jag ha den lite fastare. Jag är jättenöjd. bröllopet var i Dalarna och jag hade hamnat i viss tidspress, så jag stickade färdigt den på vägen dit och sen hade jag med ett liggunderlag och blockade den på hotellrummet natten innan bröllopet.
Mer om detta fantastiska bröllop tänkte jag blogga om en annan dag...

7 kommentarer:

Anna sa...

jättefina sjalar :)

Carina sa...

Du och dina vackra sjalar. Du har gjort succé åter igen. En citron är ju alltid en citron men dom andra två är jättefina.

doktoranden sa...

Jättefina sjalar till jättefina flickor! :)

Emmy sa...

Många fina sjalar har du gjort!

MADE BY K sa...

Härliga! Gillar speciellt den översta :)
Ha en fin dag!

Carina sa...

Hur mås det? Saknar dina alltid roliga, spännande och intressanta inlägg i bloggen.

Emelie Bäck, Cancerfonden sa...

Hej!
Nu är det dags för årets upplaga av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj! Förra året uppmärksammade du Rosa Bandet och kampen mot bröstcancer här på din blogg. Vi hoppas förstås att du vill hjälpa oss i år igen, genom att uppmärksamma kampanjen och uppmuntra din läsare till att också engagera sig. Målet är att alla ska överleva bröstcancer. Hjälp oss att sprida budskapet! Här hittar du material till din blogg och olika sätt att hjälpa till: http://www.cancerfonden.se/sprid-budskapet. Tack!