lördag 1 oktober 2011

Tre månader...

...inser jag plötsligt att det gått utan att jag bloggat. Har haft en ganska tuff start på hösten med mycket att göra och flera stora beslut att tas och det kanske har gjort att jag valt bort en del saker mer eller mindre omedvetet. Nu börjar saker att falla lite på plats och det känns lite lugnare. Jag har förhoppningsvis något roligt att spännande att se fram emot, men det kommer dröja lite till innan jag kan skriva om det.

En annan sak som gjort att både bloggande och stickande har fått lite lägre prioritet är Holger. Vår japanska spetsvalp som kom till oss i juli och som fått mig att falla pladask. jag har aldrig sett mig som en hundmänniska, men plötsligt går jag på valpkurs, prenumererar på hundtidningar och går skogspromenader flera gånger i veckan. Nu har han hunnit bli nästan ett halvår gammal och är mitt i "tonåren". Mycket charmig, men ganska busig...


Holger verkar också vara en mycket garnintresserad hund för övrigt, verkar ha en särskild förmåga att leta upp var jag lagt mina fina garner. Här är han tillsammans med en härva grön Malabrigo lace som han hittat någonstans...

På stickfronten har jag hållit på med flera större projekt, där ett par precis blivit klara. Hoppas få till en bild under helgen så ni får se...

7 kommentarer:

sanna sa...

Åh, det var en söt en!

Inga sa...

Kul att du är tillbaka. Mysig hund! Det bästa med hund är välkomnandet när man kommer hem och de härliga promenaderna. Har en parson russell terrier.

Susilull sa...

Kul att höra lite ifrån dig igen!
Roligt att höra dig säga att du inte varit någon hundmänniska men nu fallit för Holger!
Jag har alltid bestämt hävdat att jag är en kattmänniska, men plötsligt har jag börjat längta efter en lagom liten hund... Är det för att man inte har barn hemma längre tro?

Smycka sa...

Så söt han är! Roligt att han också gillar garn! ;) Roligt att "se" dig igen! =o)

Marias stickning och läsning sa...

Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig. Åh, vilken go liten vovve.

emelie sa...

har saknat dig! Låt oss prata om den stökiga höststarten snart! Kramar

Carina sa...

Visst är det roligt med hundar. Det är några som passerat revy i mitt föräldrahem genom åren. Favoriten är nog ändå mammas mellanpudel som var otroligt charmig och kanske pappas schäfer. Men jag älskade inte att gå ut med dom alla tider på dygnet och i alla väder. Är nog glad för lilla Kattfröken ändå. Holger verkar vara en kul typ.