torsdag 27 oktober 2011

Ugglor i mossen...


Det här var sensommarens stickprojekt. Tröjorna har varit använda ett tag nu, men det dröjde tills i helgen innan jag fångade båda på bild samtidigt.


Två av döttrarna har fått varsin Owls. Stickade i mysiga Andes från Garnstudio. Ett jättefint garn. Skönt att sticka i och det sticks inte.

Dessa är stickade på stickor 6,5 som i mönstret, men egentligen är Andes samma tjocklek som Eskimo dvs för stickor 8-9. Noppar dock ungefär 100 gånger mindre än Eskimo. Kommer nu gör mer för det här garnet gillade jag. Maskorna blev jättesnygga också.



Till ögon har den bruna tröjan små fina pärlemoknappar och den röda har istället fått små gröna porslinsknappar. Alla knapparna köpte jag i butik Bolla här i Göteborg innan de stängde. Som tur är har Tummelisa tagit över en del av knapplagret, så nu kan man gå dit istället för fina knappar (och garn med för den delen...).



Sen ser jag att den röda tröjan visst är på bak-och-fram, men då får ni ju se hur de är gjorda i ryggen också...
I morgon bär det av på en resa, Israel igen, fast den här gången blir det en riktig pilgrimsresa...

3 kommentarer:

miastick sa...

De är otroligt fina!
Hur mycket garn gick åt och hur långa är tjejerna undrar jag?

Signe sa...

Tjejerna är ca 135 och 160 cm långa. Tröjorna är i de två minsta storlekarna, men stora tjejens har fått lite längre ärmar. Det gick åt 5 nystan till den röda och 6 till den bruna.

Susilull sa...

Vilka härliga bilder på dina fina tjejer - i fina tröjor!