torsdag 19 januari 2012

GOD JUL...

Har inte skrivit på ett tag igen, men nu när julen precis åkt ut passar jag på att visa upp de fina julkulorna jag stickade till granen.







Mönstret är från den fantastiskt roliga boken "Julkulor" av Arne och Carlos.

Jag har använt lite olika varianter av 2-trådiga ullgarner inköpta på Tummelisa. I mönstret rekommenderas stickor 3, men jag tyckte dessa blev lite stora, kan också vara fint om man tex vill hänga dom i ett fönster, men för granen blev det bättre med stickor 2,75. Några av dom blev lie glittrigare med hjälp av påklistrade kristaller inköpta på Panduro.

På Tummelisa köpte jag också garn till dessa lite mer glittriga varianter. Garnet hade ingen banderoll så jag vet faktiskt inte vad heter eller vad det är gjort av, men fina blev dom tycker jag...



Har fått en förfrågan om att sticka ett helt gäng kulor till vår julförsäljning i kyrkan på första advent.  För att slippa hetssticka julkulor under hösten har jag gett mig själv utmaningen att sticka en kula i veckan i den ordning de står i boken. Nummer 1 och 2 är avklarade och 3 snart klar, så än så länge är jag i fas. Kanske det därför dyker upp nya julkulor här när man minst anar det....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja,heja, heja Maria. Me I like. Kram Annemarie.

Call design sa...

God Jul (riktigt kul att skriva det nu)
Dina kulor är så fina!