tisdag 28 februari 2012

Vårbukett och vinterpaket...

Var med dottern M på barnkliniken på Östra idag, hon går där på regelbundna kontroller, så det var inget allvarligt. På vägen hem passade jag dock på att stanna vid trevliga Tummelisa och ladda upp med lite mer ullgarner. Nu i vårfärger...



Jag har ju haft en utmaning att sticka en julkula i veckan under 2012 för att ha tillräckligt många till kyrkans julmarknad första advent, men efter att ha köpt motsvarande påskbok, så har jag bestämt att nu under fastan  tillfälligt byta ut kulorna och göra några påskägg istället. Nästan allt påskpynt slängdes häromåret, så det passar bra att göra lite nytt.





Igår var en lite rörig dag och anledningen till detta kan du läsa om här på min andra blogg. Jag vet inte om det var därför, men vi hade i alla fall glömt ta in posten igår, så imorse hittade jag en nedknölad Göteborgs Posten och under den låg två trevliga postpåsar från min vinterbytesvän Marie.





Där fanns ett jättefint sockgarn, två nystan vit merinoull, två väldoftande ljus, fina knappnålar, choklad, stickmarkörer och ett trevligt kort. Tusen tack! Efter en jobbig kväll igår, gav detta verkligen en känsla av omtanke idag på morgonen....

1 kommentar:

Anonym sa...

hejsan min hemliga vän.. va fina garner du hittade, det va riktiga vårfärger!Jag älskar ju färg...lika mycket som det gråa/svarta /vita...Snart skall jag sända iväg paket nr 2...så nu får du börja vänta med spänning.hihi /Christine..