torsdag 29 mars 2012

Brambles beret...nr 2

Stickade för ett år sedan en Brambles beret i present till min svägerska. Jag tyckte den var rolig att sticka och att den blev snygg, så nu vill jag göra en till mig själv också. Garnet den här gången är Cascade 220 Tweed, som jag såg när jag tittade in hos Garnkorgen och "råkade" klicka hem...


Förra gången hade jag det vanliga Cascade 220 Wool, som ju borde vara ungefär samma garn, men av någon anledning blev den lite mindre den här gången. Jag kan inte riktigt förklara varför, sticknummer var samma. Jag gjorde klart den på Grötö och de omkring trodde jag gjort en barnmössa...


Men lite rejäl blockning över en tallrik gjorde susen och sen blev den riktigt fin och precis som jag ville ha den...

2 kommentarer:

teresa sa...

Vilken vacker liten basker. (Men vad trist, läste ditt förra inlägg, om jobb/utförsäkring/ryggont. Hör gärna av dig om du vill! Kram)

Pysselfarmor sa...

Så läcker basker!