torsdag 29 mars 2012

Grötö...

...med några dagars distans kan jag bara konstatera att helgen på Grötö med "Stickfest i väst" är en riktigt energiboost. Min situation just nu med utförsäkring, ryggont, jobb som inte funkar etc är rätt trist egentligen och ändå har jag känt mig så glad...




Massor med trevliga gamla och nya bekantskaper och tre spännande workshops blev det. Flerfärgsvirkning med Ursula, bulgarisk stickning med Slavi och flerfärgsstickning med Karin blev det.
Naturligtvis fick en massa fina garner följa med hem.




Först garnet jag vann med min stickade sjal. Mohair garn, Adelés Natural Luxury. Jag såg när jag kom hem att de inte var riktigt i samma färgtoner, men jag har börjat sticka en sjal där jag varvar garnerna och det blir jätteläckert.




I garnlotteriet vann jag två härvor ljuvligt blå Malabrigo Worsted, värsta lyxen, en liten härva handfärgat garn, Vicke Vira och två nystan silvergarn, perfekt till julgranskulorna.




Från Karin Öberg köpte jag garn till en kofta och en klänning i läckraste lingarnet.




En häftig höstklänning har jag tänkt mig i mohair och effektgarn från Colinette. Köpt av Karmagarn.




Dessutom en grå och en grön härva merino-angora garn, färgat av Tant Kofta och en häftigt gul ull-silke härva från Easy knit, den köpte jag av Lenas garn.
Det som inte kommit med på bilderna är att jag också köpte en härva Filisilk av tant kofta i en fin brun färg, den nystade jag upp direkt på plats och började på en sjal "Raka rör".

1 kommentar:

Carina sa...

Hoppade över Grötö för första gången på några år. Men alla jag läst om och pratat med verkar ha haft så himla kul. Fast det brukar man ju ha på Grötö. Så himla fina garner du hade med dig hem också.