fredag 27 april 2012

Hemlispaket 3


Hög tid att blogga det fina hemlispaketet som trillat ner i min brevlåda. Min finska hemlisvän har verkligen inte snålat, jag har blivit så bortskämd...




Allt kom även den här gången i en typiskt finsk låda...:



-
Den här gången fanns här ett fint bambugarn från Hjertegarn och instucket i banderollen ett tips på hur man gör en disktrasa.




Trekking pro Natura från Atelier Zitron, ett ull/bambugarn som jag sticket strumpor i tidigare och vet blir jättebra. Detta funderar jag på att färga först.




Sen fanns det ett nystan Fame trend från Marks och Katten. Vitt sjalgarn med paljetter.




Smaskigt godis...


En jättefin lite plåtask för nålar etc. I låg dessutom redan säkerhetsnålar...




Dessutom fick jag en bok med vackra akvareller och citat både ur bibeln och från kloka människor. Konstnären heter Kerstin Svensson. Jag har haft almanackor med hennes akvareller innan och jag tycker mycket om dem. Här är de istället samlade i en liten bok.




Tusen tack kära du! Jag listade ju redan förra gången ut att du är den som har bloggen Nattugglans garnpåsar. Jag kommer sakna dina fina finska paket :)

4 kommentarer:

nattugglan sa...

Hej Kära du,, så roligt att plocka ihop paket till dej.. o det va roligt att du oxå tyckte om dem alla.. Jag själv fick mitt sista idag o det va oxå så fina saker i det..Det är ju svårt att veta riktigt vilket garn osv just den mänskan tycker om som man skall skicka iväg paketet åt., ibland har man bättre tur o nångång "skiter det sej"..men det är ju sånt man får ta.Ha en bra helg..o så skall jag kika in till dej lite nu som då o se vad du stickar/ virkar för vackert.Christine

Iréne JB sa...

Hej!
Kom på att jag inte bloggat/tackat för paketet som jag fick i "Te & Garn 8". Någon gång ska det nog komma till användning, till vad vet jag inte just nu, så länge får jag klappa garnerna.
Iréne

teresa sa...

Hej Maria!
Hoppas allt är bra/bättre med dig. Skulle vilja maila men har ju förlorat din mailadress när datorn krånglade. Skulle bl a så gärna vilja veta vad du tyckte om nervstimulatorn, om den funkat för dig etc. Skulle bli jätteglad om du hade tid/ork att höra av dig.

Anna sa...

Hej vilket härligt paket! Kul!