torsdag 12 april 2012

Stora virkade maskor...

...häromveckan var jag uppe i Stockholm för min första tenta (som för övrigt gick bra :)..) och då passade jag på att sova över hos min bror och svägerska. Till svägerskan J hade jag då också med mig en lite försenad födelsedagspresent, nämligen ett virkkit från Frosta design. Det blev en uppskattad present och J som inte är så virkvan hade inga problem med att med lite vägledning från mig knåpa ihop två fina korgar.

Jag blev så inspirerad och kom på att jag hade ett väskkit från "Hooked spaghetti" liggande. Jag köpte det på Tummelisa i julas och hade eventuellt tänkt ge bort det, men det blev inte av. Nu gjorde jag den själv istället. Jag tycker den blev rätt fin.



Knappen och blomman är min egna idé och knappen är en gammal "vintageknapp" jag har haft liggande.

I båda fallen är "garnet" spilltrikå från textilindustrin som istället för att kastas kan användas till fina saker.

Här är förresten en av svägeskans korgar också:

Inga kommentarer: