lördag 14 april 2012

Två fina sidor...

 Jag vet inte hur många gånger jag försökt köpa Woolmeisegarn utan att lyckas. Är alltid för sent ute... Då får man fuska och köpa av någon annan som lyckats bättre, så för ett tag sedan köpte jag två fina härvor av PetraO. Av den ena har det nu blivit en fin sjal. En jätterolig stickning som är gjord utifrån spetskanten och in mot mitten. Det som är extra kul är att den har två framsidor:



Spetsmönstret är gjort för att vara fint oavsett vilken sida man visar upp:


 
Mönstret är från Kitman Figueroa och heter Rev. Jag gjorde den större varianten. Garnet är som sagt Woolmeise Twin och jag använde stickor nummer 4. Jag har stickat från Kitman innan och gillar hennes design skarpt!

6 kommentarer:

Malin sa...

Vilken underbart vacker sjal! Jättefin färg också!

Susilull sa...

Vilken läcker sjal! Och så smart att den är lika fin på båda sidorna!

PetraO sa...

Underbart vacker blev den - vad kul!

Alexandra sa...

Hej - nu hittade jag Dig =)
Tack så hemskt mycket för de fina Hemlis-paketen du skämt bort mig med under tre månaders tid - kommer sakna de ;)

Super fin sjal!!!!!

Må så gott / Kram Alexandra

frisky frog sa...

Vackert, både färg och mönster!

teresa sa...

Fin sjal, den måste ha krävt mkt koncentration. Och väskan i förra inlägget blev supercool. Hoppas du mår bättre nu!