onsdag 4 juli 2012


Nu har jag flera färdiga obloggade alster, så nu tar jag ett i taget...
På SiV på Grötö i år då hade jag ju den stora äran av att komma på tredje plats i den sticktävling som utlystes inför helgen. Mitt bidrag var min stolthet "Artyarnsjalen". Mitt pris var två nystan från Adèles mohair.



Först var jag helt inne på något med strukturmönster av något slag, men när jag klämt lite på garnet, slog jag fast att i det här fallet var nog det enkla också det allra vackraste. Så det blev en helt slätstickad sjal.



Nystanen var inte riktigt lika färgmässigt, så jag varvade med två varv från varje nystan.



Kanten är virkad och gjord av en rest av Kid Silk Haze.




3 kommentarer:

teresa sa...

Hej Maria! Fick du mitt mail?? Hade gärna velat höra vad du tyckte om ryggstimulatorn, ska till Sahlgrenska om två veckor.

A´marie sa...

Så fin Maria, kul att du blev tea i tävlingen/Kram

nattugglan sa...

hej.. länge sen jag va in o hälsade på.. har du paus från bloggandet?för jag hittade inte nå nyare än juli2012...kram från din hemlis i Finland/Christine