lördag 16 februari 2013

Allt retro är kanske inte lika snyggt....

Jag äger en liten skatt och det är min mammas mönsterpärm med mönster från ca 1968 när jag föddes och till någon gång sent 80-tal. Jag är ju ganska förtjust i retro och det är så mycket fina saker framför allt barnmönster och förutom att det ger inspiration att bläddra i pärmen så finns det ju också ofta ett minne kopplat till de saker hon stickat till mig och mina syskon när vi var små.
Ibland får man sig dock några goda skratt:
Vad sägs om en mohairtröja à la 80-tal....


Eller möjligheten att pimpa upp en brynja...




3 kommentarer:

Anna sa...

Oj oj vad roligt det måste vara att kolla i den pärmen!

Maria sa...

Hej! Ang. din kommentar på Stick with us podcast bloggen. Vi väntar på att iTunes ska godkänna podcasten. Så länge kan du söka efter den i din RSS-läsare om du söker på

http://stickwithuspodcast.libsyn.com/rss

Anna Martina sa...

Haha, ojojoj, det där linnet alltså..