torsdag 14 februari 2013

Kofteländet

SiV förra året så köpte jag lingarnet Kalinka, till två olika projekt av Karin Öberg. Det var inte billigt, men jag tycker väldigt mycket om lin som material. Började glatt på det ena projektet, en ärtgrön kofta som heter Siri. Märkte snart att detta inte var världens roligaste projekt, urtråkigt för att vara helt uppriktig, men jag höll i alla fall ut, till jag hade en halv ärm kvar..., sen dess har det blivit liggande.


Nu insåg jag plötsligt att jag skall åka till varmare breddgrader om två veckor och att koftan skulle vara perfekt att ha med. Så nu tar jag ett djupt andetag för att göra klart. Den kommer bli jättefin, garnet har en fantastisk lyster, men som sagt ingen kul stickning....
Det andra projektet var tänkt som en slätstickad tunika eller västklänning. Måste nog hitta på något annat. Kanske något lite mer feminint och med spetsdetaljer, just för att stickningen skall bli lite roligare, eller så får jag köpa en stickmaskin...

Inga kommentarer: