fredag 15 februari 2013

Svampar och zebror

I början av året kom jag in i ett litet vantstim.

Börjar med att visa dessa två par.

Det första har jag gjort till min son. Mönstret är från Jorids mönsterbutikk och heter "Sebravotter". Jätteroliga vantar att göra! Jag gillar verkligen Jorids mönster de är tydliga och lätta att följa och brukar bli bra. Garnet är Rauma finull och jag stickade dem med magic loop stickor 2,75.


Nästa par är från Solveigs vantbok och heter kort och gott "Svampar". Bottengarnet är en rest av Visjögarn som jag hade liggande och mönstret är också gjort med Rauma finull. Jag tycker själv de blev jättesöta, men tyvärr har den ena blivit lite större än den andre. Även dessa är stickade med magic loop 2,75 fast efter varandra med några månaders mellanrum och av något skäl så blev vante nummer två både jämnare och tightare. Har aldrig råkat ut för detta förut. Först såg det inte klokt ut, men en omgång med mina fina vantblockare gjorde faktiskt en hel del....


Inga kommentarer: