torsdag 14 februari 2013

Tre roliga sticksaker...

Idag har tre trevliga sticksaker hänt:

1. Jag tog mod till mig och gick på en träff med Stickklubben i Göteborg. Ett gäng trevligt stickande gäng tjejer som jag aldrig träffat förut. Kul när man har ett intresse som förenar. Jag hoppas verkligen att jag kan gå fler gånger.




2. Jag har startat upp en litet babyprojekt i ett jättefint merinogarn. Det kan ju hända att den blivande mamman läser det här så en bild får komma senare. Jag har inte stickat babykläder sen jag väntade yngsta dottern för nästan tolv år sedan. Så roligt att göra något så litet....

3. Jag har hittat min borttappade vantkalender. Jag köpte den i höstas och la den på ett fiffigt ställe som jag sen glömde bort, men idag när jag letade efter en annan sak hittade jag den. Ett fint vantmönster för varje månad. Jag har ju Solveigs fina bok sedan innan.



1 kommentar:

Marias stickning och läsning sa...

Hej!Vad roligt att du är tillbaka i bloggen! Jag har saknat dig men låtit dina bloggar få ligga kvar i prenumerationslistan, vilken tur. Kram från Maria som också har bloggat mer sällan på sistone.