fredag 29 mars 2013

Lite vår kanske....

Våren verkar ju onekligen dröja, men häromdagen när solen sken så lyckades jag ändå ta några kort på en kanske lite vårig sjal jag haft klar ett tag. Garnet fick jag av min arbetskamrater i höstas och det är en härva "Colinette Jitterbug" köpt på "Tummelisa".
Mönstret är från en av mina favoritdesigners "Kitman Figueroa" och heter "Damask" och går att anpassa i storlek efter hur stor man vill ha den och hur mycket garn man har till sitt förfogande. Den stickas utifrån och in. Istället för mönstrets "nuppar" har jag trätt på pärlor i samma färg med hjälp av virknål och sytråd. Lite pilligt, men jag tycker det blev fint. Tyvärr syns det lite dåligt på bilden, men det kanske kan anas här.




Jag har använt stickor nr 4 och det var en rolig stickning hela vägen. Har ni inte prövat något av hennes mönster så har ni något roligt framför er.
Klänningen kommer från Rino.

5 kommentarer:

Susilull sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susilull sa...

Fina bilder med vårkänsla!
Sjalen blev jättefin!

Glad Påsk!

Mamma Mia sa...

Fin,fin,fina,finaste
Sjal, klänning, fönsterluckor och vårsolen på dig
Vilket påsk-afton-lördags-nöje-blogg :)

Sjömans-Elin sa...

Hej,
Du kan få komma hem till mig och testa rockar om du vill. Bor i Sjuntorp utanför Trollhättan. Har två olika modeller (i olika prisklasser) som är lättrampade och som kan fungera även om man har ont eller är svag i ben eller rygg. Givetvis kan vi gå igenom spinngrunderna också :) Mejladress finns på min blogg.

Maria sa...

Är du alltid så där fin och färgglad? Sjalen är superfin och den har varit i min kö i evigheter. Jag har nog fegat eftersom jag har varit rädd att garnet ska ta slut. Var det en 150g härva du gjorde av med?