torsdag 2 maj 2013

Aieleron...

Ännu en sjal som varit klar ett tag, men som jag fotade först igår.



Det är en Aieleron shawl stickad i Malabrigo lace och jag använde stickor nummer 4,5



Mönstret är från "Lace Knits " ett elektronisk magasin för ipad.






Jag tyckte mönstret på den här sjalen var spännande eftersom spetsen så att säga går rakt över och egentligen inte följer sjalens form.

Jag har väntat lite på att se om det skall komma ut något nytt nummer i år, men än har jag inte sett till något...

2 kommentarer:

teresa sa...

Fin sjal. Å koftan i ditt förra inlägg är ljuvlig!
Hoppas att du har det bra ( det har jag förutom att jag inte kan sticka alls o det är svårt att vänja sig vid).

Maria sa...

Jättefin! Och härligt röd!

Jag har också en OBH Nordica! Men den har funkat bra tills nu. Vad tråkigt med din kashmirkofta!