tisdag 7 maj 2013

En bra dag...

Sista tiden har bitvis varit kämpig på olika sätt. Ni som läst min blogg ett tag vet kanske att jag sedan 2007 har en kronisk ryggskada där jag nu är uppe i sju operationer av olika slag sedan dess.

Sista månaderna har varit lite som om luften gått ur mig och jag har förutom att ha ont också varit väldigt trött. Tack och lov har jag dock haft min sticklust i behåll och det tillsammans med några andra saker har ändå varit det som gör att en del dagar ändå blir riktigt bra. Idag var definitivt en sådan dag!

Först var jag i min dotters skola på förmiddagen och lyssnade när hennes skolkör hade konsert och så här fint sjöng hon: (och jag grät...)



Vid lunchtid åkte jag till Petra och Magasin Duetts öppna hus. Lite knappar och några fina rosa nystan köpte jag och hann sen dessutom sitta i solskenet i hennes trädgård och fika och sticka några varv och prata med lite andra trevlig stickerskor.



Tyvärr var jag sen tvungen att avbryta den trevliga stickstunden för att åka och jobba, idag stod BVC på programmet och allt flöt på bra, så jag faktiskt kunde gå hem igen i lagom tid för att hinna vila en liten stund innan det var dags för hundkurs med Holger.


Nu är jag rejält trött, men känner mig också mer uppåt än på länge. Fler sådana här dagar tack!

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad tråkigt med din ryggskada! Men du verkar ha haft det kul hos Petra! Jag önskar att jag hade varit där med.

Den går precis nu att ladda ner nu från itunes! :)

Saltflingan sa...

Önskar dig många likande dagar som den du hade i går <3. Smärta som ständig följeslagare och allt som kommer därtill är tröttande mer än vad som går att förstå.