söndag 26 maj 2013

Försommartröja...


Har precis avslutat min första teststickning för ett mönster som publicerats idag. Det heter Siesta Key Tee och är gjort av Maria Olsson och går nu att köpa Ravelry. Det var en jätterolig och ganska snabb stickning och jag fick användning för två udda härvor Wollmeise som jag köpt på mig, men inte riktigt vetat vad de skulle vara till. Jag älskar spetsstickning, men är just nu inte så sugen på sjalar...


Det lila garnet är Wollmeise "Twin" och det gröna "Pure" och jag har använt stickor 3,5. Det var dessutom spännande att tessticka!




2 kommentarer:

Maria sa...

Vad fin den blev! Jag är jätteglad att du tyckte om mönstret! Kul att du ville använda Wollmeise med. Det ger ju ett oändligt antal färgkombinationer. Tack så mycket för all hjälp!

Tatiana sa...

Vilken fin tröja.