lördag 15 februari 2014

Lilla hjärtat...

En av mina vänner fick just barn och hade på grund av domningar i händerna svårt att sticka. Hon hade stickat en liten "välkommen till världen" kofta var till sina två tidigare barn och tyckte det vara lite tråkigt att inte denna bebis skulle få något. Jag fick därför detta hedersuppdrag istället och tog då chansen att själv teststicka mitt mönster som jag kallat "Lilla hjärtat". En kofta jag gjorde under sommaren, men där jag sen inte riktigt haft tid att fixa med mönstret.

Så här blev den lilla koftan jag stickade nu:




Garnet är Madelinetosh Sock i en jättefin, nästan jeansblå färg. Garnet köpte jag på Garnkorgen för ganska länge sedan, tanken var att det skulle bli strumpor, men istället blev det lite liggande, tills nu. 


Lilla M, var kanske inte helt nöjd, men det berodde nog mer på att hon var väldigt hungrig...

Den första tröjan gjorde jag istället i det ull/bambugarn jag färgade i KoolAid innan sommaren.


Den har nu hamnat hos en liten norsk pike, systerdotter till min dotters pojkvän.

Båda koftorna är stickade i minsta nyföddstorlek och jag har använt stickor 3,25. Knapparna har jag köpt av Magasin Duett. Det prickiga bandet har jag köpt på Panduro, det blommiga minns jag tyvärr inte riktigt, kanske på Knapp Carlsson här i Göteborg. När jag hittar fina band brukar jag köpa ett par meter.

Så fort jag hinner skall jag försöka göra fler storlekar och starta en teststickning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fina tröjor, vad är det för mönster.
Hälsningar Ewa