tisdag 4 februari 2014

På äventyr...

Idag har jag varit på äventyr i Stockholm...


I och med den här terminen har jag börjat resa till Stockholm en gång i veckan för skolans skull. Oftast åker jag direkt hem, men idag slutade jag lite tidigare och begav mig ut på ett litet äventyr i närheten av Zinkensdamm.
Dels hittade jag en garnaffär. Det var kanske inte den affären jag skulle köpa stickgarner i, men där fanns en massa broderigarner, så jag köpte lite för ett framtida yllebroderi.


Sen botaniserade jag lite i diverse second handbutiker och på Myrorna hittade jag en snygg grå kjol och ett par röda skor.

Målet för min trip var annars att jag skulle klippa mig hos trevliga Retroella.


Nu är mitt hår mer klippt i en frisyr som det går att göra något med och så här tjusig var jag när det var dags att ta tåget hem igen.



Med kappa och handskar dessutom så kände jag mig lite som när man skulle åka tåg förr i världen.

På hemvägen borde jag pluggat lite och något fick jag kanske gjort men det blev mest att jag ringde några eftersatta telefonsamtal och stickade vidare på min "Beam"...

3 kommentarer:

Carina sa...

Kära Signe mitt i livet.
Vad glad man blir när man ser att även du har återupptagit din blogg. Tycker fler och fler gjort det och det gör mig mycket glad. Jag är ju själv en av dom. Facebook i all ära, är ju där också, men bloggarna är liksom mer. Vet inte hur jag ska uttrycka känslan. Vi får väl börja läsa varandras igen då. Jag kommer i varje fall läsa din.

Synd att jag inte bor kvar hemma i Göteborg för då hade jag absolut åkt till Olskroken för att gå på stickcafé.

I mitt huvud sa...

Vad fin du blev i håret, riktigt snygg frisyr!

Susilull sa...

Så fin du blev!
Och välkommen tillbaka med bloggandet, jag håller med Carinas beskrivning ovan.