måndag 10 mars 2014

Äntligen en date med Valter...

Sedan jul känns det som om livet rullat lite för fort. Resor till Stockholm och skolan varje vecka har tagit en hel del energi och på kvällarna har det bara blivit en liten stickstund vid TVn om det ens blivit det och jag kände att den som drabbats av detta är Valter.
Valter är min spinnrock jag köpte i somras för pengar jag fick när min farfar hade dött förra året. Eftersom farfar hette just Valter så fick min spinnrock heta det också. Han är en Ashford Kiwi och jag trivs egentligen riktigt bra med honom.
Nästa vecka skall jag ut på pastorspraktik som jag får göra här i Göteborg och därför är det just nu ett litet uppehåll i mitt Stocholmsresande. Därför kunde jag och Valter äntligen umgås lite.


Just nu spinner jag supermjuka fibrer jak-silke, vilket inte är alldeles enkelt att få jämt tycker jag, men jag är riktigt nöjd med färgningen som jag själv gjort. Dessutom spinner jag in lite trådar av Angelinaglitter här och där. Tanken är att det skall bli ett tvåtrådigt gosigt garn sen.

3 kommentarer:

Ywonne Gill sa...

Tack kära du för ännu ett underbart hemlispaket. Jag blev så glad. I morgon lägger jag ut en bild på min blogg. Blev för mörkt att plåta idag.
Bästa! Ywonne

Ywonne Gill sa...

Tack kära du för ännu ett underbart hemlispaket. Jag blev så glad. I morgon lägger jag ut en bild på min blogg. Blev för mörkt att plåta idag.
Bästa! Ywonne

FIFA Coins sa...

FIFA 15 Coins,just take a look here FIFA 15 Service,you will take fancy with this site all along. Welcome to buy FIFA Coins in our store through following: http://www.xyfifa.com/