torsdag 27 mars 2014

Glad och rörd...

Min fina, fina hemlisvän har på något sätt listat ut att jag gått och önskat mig en lite större yllesjal, men just nu är min sticktid lite begränsad och därför har det inte blivit någon. Igår när jag kom hem låg ett stort spännande paket i brevlådan och ur det så plockar jag upp den här oerhört vackra näverstickade sjalen.


Jag fick ju ett litet garnprov förra månaden, men kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig något sådant här fint. Kanske man måste sticka själv för att till fullo uppskatta all den tid du måste lagt ner och den känsla av omsorg betydde nog särskilt mycket för mig just nu, så TACK ännu en gång. Garnet är ett handfärgat ullgarn i grönt med rosa stänk i. Jag kan ibland tycka att näverstickning kan bli lite "rörigt" om garnet är för melerat, men här kom den fina meleringen verkligen helt till sin rätt.


Den här sjalen kommer jag använda mycket... (Om inte annat så är det den helt perfekta retreatsjalen och i och med att jag nu även är med och leder retreater så kommer det innebära många användningstillfällen bara där.)

Som om inte detta räckte så låg det ytterligare ett handfärgat ullgarn i vårfärger, cubixstickor och två sticktidningar i paketet.


Min hemlisvän heter "Lotta", så mycket vet jag nu, men fortfarande vet jag inte riktigt vem du är...
Jag hoppas i alla fall du också får fina saker av din vän, jag försöker skämma bort min egen så gott det går...

4 kommentarer:

Lotta sa...

Hej,
Vad kul och det glädjer mig att du tycker om det jag skickat till dig.

Sen så när jag läser inlägg på din blogg så berättar du att du åker upp till Stockholm lite då och då...

Det är så att jag bor i Stockholm och jag skulle tycka att det vore superkul om jag fick lämna över det sista paketet personligen till dig.

Vad sägs om det? Skulle det funka för dig?

Ha det bra och tack snälla för de trevliga orden i ditt inlägg.

Lotta

Signe sa...

Det skulle vara jätteroligt att träffa dig! Jag har en liten paus just nu i Stockholmsresandet, nästa gång är i början av maj. Just nu är jag inte hemma, men jag skall kolla i mitt schema när jag kommer hem, så återkommer jag.

Ywonne Gill sa...

Hej finaste hemlisvännen, som inte är så hemlig längre...Vill tacka för alla fina paket jag har fått av dig. Jag har verkligen blivit bortskämd av dig och har nu fått en massa inspiration och fantastiska garner att skapa av. Önskar dig en härlig vår och sommar med allt det bästa livet har att erbjuda.
Kram Ywonne

FIFA Coins sa...

I like to play online game,such as xyfifa.I always buy the items online.So I am familiar with the safest and convenient way to buy FIFA15Coins online.There are: http://www.xyfifa.com/